Monday 4 June 2012

NOTD - Models Own Lemon Meringue

I bought this shade late last summer, so over the colder months I didn't get much opportunity to wear it, as it just didn't seem very appropriate. Now that the sun's been out (albeit only for a week) I couldn't wait to crack it out again!

Diesen Nagellack habe ich mir letztes Jahr im Spätsommer gekauft und hatte somit nicht allzu viel Gelegenheit, ihn zu tragen, denn in den kälteren Monaten schien er doch etwas unangemessen. Da sich jetzt die Sonne wieder gezeigt hat (wenn auch nur für eine Woche), konnte ich es nicht erwarten, ihn wieder hervorzukramen!

Models Own Lemon Meringue in sunlight
Sadly it managed to go a bit gloopy over the few months it's been stuck in my nail polish drawer (aka old Glossybox) and there are still some streaks visible after two coats. However, the polish had become quite thick by then, so I didn't want to add another layer to it (that and I'm lazy).

Leider ist er ein wenig klebrig geworden in den Monaten, in denen er in meinem Lackkästchen (sprich, alte Glossybox) war und nach zwei Schichten sieht er immer noch etwas streifig aus. Doch er war dann auch so dick, dass ich nicht noch eine Schicht auftragen wollte (das, und ich bin auch faul).

Models Own Lemon Meringue with flash
 Is Lemon Meringue a flattering colour? Absolutely not. I can only imagine it looking really good and particularly dark skin tones, but that doesn't actually deter me from wearing it. It's just a funky, summery shade and there's a surprising amount of fun involved in having bright yellow finger nails, so it's definitely staying on my "happy summer nail polish" list!

Ist Lemon Meringue eine schmeichelnde Farbe? Absolut nicht. Ich kann sie mir nur an richtig dunklen Hauttönen hübsch vorstellen, aber das bringt mich vom Tragen nicht ab. Die Farbe ist lustig, sommerlich und es macht überraschend viel Spaß, quietschgelbe Nägel zu haben, also bleibt sie definitiv auf meiner Liste von Happy Sommerlacken.

Models Own polishes retail at £5.00 each.

Models Own Lacke kosten je €6,97.

No comments:

Post a Comment